BERSYUKURKAH KITA???

“Aku tak suka bibirku..kurang seksi!!. Aku ingin bibirku tampak seksi..”


Di saat yang sama seseorang berharap..

“Tuhan, berikan aku bibir yang normal..”



“Aku ingin mataku berwarna biru.. akan lebih cantik bila aku punya mata berwarna biru..”



Disaat yang sama seseorang berharap

“Tuhan, kenapa kau tidak berikan aku sepasang mata untuk melihat..“



“Aku oleskan pewarna dan kurawat jari-jariku agar selalu tampil cantik..“



jariku imut

Di saat yang sama seseorang bersyukur..

“Tuhan, kau hanya berikan aku 4 jari, namun aku mensyukurinya..”



“Aku akan ke salon, creambath dan hairspa agar rambutku tampil cantik..”



Di saat yang sama seseorang menangis..

“Tuhan, kenapa aku diberikan kepala dengan ukuran yang berbeza…. Kalau seperti ini, rambut seperti ini akan nampak aneh..”



“Aku mau memutihkan tangan dan kakiku agar tampil lebih cantik seperti artis..”



Di saat yang sama seseorang bersyukur..

“Tuhan, kau tak memberi aku tangan dan kaki.. namun aku bahagia aku masih boleh berkarya..”



Sesungguhnya tubuh kita adalah hal yang berharga..

Tak peduli apapun warnanya , apapun ukurannya , apapun bentuknya..

Syukurilah itu kawanku.. kerana diluar sana masih banyak yang mengharapkan mendapat fizikal yang lengkap..

Kau lah ciptaan Tuhan yang terbaik..

Kau yang handsome..

Kau yang cun..

Syukurilah itu.. walaupun itu hanya sementara…

Kawanku dengarlah.. jutaan orang di luar sana..

Berharap untuk melihat..

Berharap agar mendengar..

Dan berharap boleh berbicara..

Seperti kita..

Kau tak pernah mengerti..

Dan takan pernah mengerti..

Sedarlah kawanku..

Bahawa sesungguhnya kau tidak kekurangan..

anda mungkin juga meminati


Get this widget here

Klik pada older post

untuk ke muka sebelah